Sider

torsdag 30. mai 2013

Uke 35

Fra 35 uker og 0 dager til 35 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2500 g
CRL: 31 cm
Full lengde: 42,5 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 33 uker gammelt. Om du kunne plassere fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg. Tåneglene når tåspissene.

Navlestrengen er rundt en halv meter lang og mellom en og to centimeter i diameter. Trykket i den og konsistensen gjør at det sjelden blir knute på den, og skjer dette, løsner den som regel av seg selv. Fosteret bruker gjerne navlestrengen som leke og klemmer på den, men det klarer ikke å klemme så hardt at det skades.

Det er i de siste ukene av svangerskapet fosteret legger mest på seg, gjerne over 200 gram i uken!

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!

Uker på vei:

35 uker
 
Uker igjen til termin:

5 + 2

Aktivitet innenfra:

En aktiv liten krabat der inne :)

Utålmodig:

Du kan vel si at jeg er det nå ja :)

Babyens leie:
 
Hode ned, så har funne utgangen i hvert fall.. Men nå er det bare og vente og vente.

Aktivitet på meg:

Jobber enda, men ikke så mye nå dessverre. Var det og ve ledige vakter og da..
 
Søvn:
 
Litt mer våken er jeg, men er trøtt til tider og.
 
Kynnere:

JAAAAA, og det kan du trygt sei!

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet (en liten stund siden jeg veide meg sist)
 
Strekkmerker:

Nei :)

Matkick:

Ikke noe spesielt egentlig.

Humør:
Opp og ned til tider.
Tungt?
 
Ja, det begynner jo og bli det da. Kan vel ikke nekte på det lenger. Han begynner jo og bli stor der inne!

Siste innkjøp:

Vogn.
 
 Forventninger til fødsel:

At fødselen begynner av seg selv.
Er begynt og revurdere fødestedet. Der jeg skal føde var det om på nyhetene senest her om kvelden. Om at en fødende hadde selv tatt i mot sitt eget barn alene på rommet pga jordmor ikke var til stede. Og det er ikke noe jeg ønsker. Så skal snakke med legen om det er mulig og bytte fødested nå så nærmt termin.

Pakket fødebag?
 
Nei, men skal begynne denne uken tenker eg :)
 
Utstyr som mangler:
 
Mangler fremdeles litt ting, så får ta en dag og shoppe litt :)
 
 
io

2 kommentarer:

  1. Ikke bekymre deg ang. fødested! Kommer garantert ikke til å skje det samme igjen der på lenge, siden denne feilen nettopp er gjort:-) jeg har SÅ gode erfaringer fra samme sted, og gleder meg til å føde der igjen!! Lykke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør nok helt sikkert ikke det, men begynt og tenke om det kan være andre ting som ikke er så bra der også!
      Mitt høyeste ønske er og føde i badekar, og det får man jo ikke på vanlig fødeavdeling, så er sååå usikker!
      Må tenke litt mer.

      Slett

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)