Sider

torsdag 23. mai 2013

Uke 34 (dette går fort)

Fra 34 uker og 0 dager til 34 uker og 6
dager av svangerskapet.
Vekt: 2300 g
CRL: 30 cm
Full lengde: 41 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.

Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
*noe som var meget tydelig og se på ul i går*
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!

Uker på vei:

34 uker
 
Uker igjen til termin:

6 + 2

Aktivitet innenfra:

Aktiv til 1000 :)

Utålmodig:

Ja, få han ut nå :)

Babyens leie:
 
Ligger med hode ned ,gjort det lenge nå. Den har i hvert fall funne utgangen, med hue i hvert fall.

Aktivitet på meg:

Jobber og står i... Så er jeg i aktivitet ellers og.
 
Søvn:
 
Jo, da... Eg sover hvor som helst, når som helst NESTEN!
 
Kynnere:

JAAAAA, ikke mer og si om den saken!

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet.
Strekkmerker:

Nei :)

Matkick:

Ikke noe spesielt egentlig.

Humør:
Opp og ned til tider.
Tungt?
 
Ja, det begynner jo og bli det da. Kan vel ikke nekte på det lenger!

Siste innkjøp:

Vogn.
 
Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke. Skal ikke ha smertestillende, derfor jeg har valgt og føde der jeg skal.
Og viktig at jordmor er ok og ha med og gjøre også, det er veldig viktigt!

Pakket fødebag?
 
Nei, ikke enda. MEN har lagt oppi en body & bukse!
Skal begynne til uka tenker eg.
 
Utstyr som mangler:
 
Noen småting mangler fremdeles, men stresser ikke..
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)