Sider

torsdag 9. mai 2013

Uke 32

Fra 32 uker og 0 dager til 32 uker og 6
dager av svangerskapet.
Vekt: 1800 g
CRL: 28 cm
Full lengde: 38 cm
 
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 30 uker gammelt. Kroppen vokser ikke like fort lenger, men hjernens vekst fortsetter i samme tempo. Når nye hjernefolder dannes, presses hodeskallen utover slik at hodestørrelsen øker. Antallet nervesammenkoblinger i hjernen øker enormt!

Håret på hodet blir tykkere, og nå er både tå- og fingernegler ferdig formet. Lanugohåret dekker stadig mindre deler av kroppen, og øyebryn og øyevipper blir stadig lengre.

Nå har fosteret så dårlig plass i livmoren at det må trekke føttene opp og innta det vi kalles fosterstilling. Fosteret får stadig mer fett under huden slik at noe av rødfargen forsvinner og huden ikke lenger er så rynkete. Nå er fosteret i ferd med å få det litt lubne utseende som hos nyfødte.
 
 
Kjønn:

En liten prins < 3
Navn:

Det er bestemt for lenge siden (29.januar). Men for og si det slik, det forblir hemmelig en god stund enda *til han er ute*

Uker på vei:

32 uker

Uker igjen til termin:

8 + 2

Aktivitet innenfra:

Han sparker og dulter i magen. Lille røveren <3

Utålmodig:

Jo, nå begynner nok utålmodigheten og snike seg på.. Kan han ikke snart komme ut???

Babyens leie:
 
Vært hos legen i dag, og han lå med hode ned!

Aktivitet på meg:

Er en del i aktivitet med og gå turer og aktiv på jobb! Har vel og merke ingen stillesittende jobb.

Søvn:
 
Er trøtt ofte, vokner gjerne på natta med kramper. så det er kjempe kjekt.... NOT! Det er nett så man gleder seg til og legge seg og vite at om noen timer kommer krampene.. Gleder meg til sv.skapet er over!
 
Kynnere:

JA, det kan du skrive under på!

Vektøkning:

Sist eg vog meg (2 uker siden ca), hadde eg lagt på meg 4 kilo. MEN det er jo ikke jeg i den forstand som har lagt de på meg.. Det er jo baby, fostervann, morkake, litt vann  i kroppen!

Strekkmerker:

Nei :)

Matkick:

SKALKEN på brødet.... *synd det kun er 2 skalker på brødet*
Ridderost og paprika!

Humør:
Opp å ned.
Tungt?

Nja, begynner vel litt.. Men verste er og bli bekkenet!

Siste innkjøp:

Gubben kom hjem med vogn for 3 dager siden :)
 
Neste kontroll:

Om ca  2 uker (litt mindre) :)

Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke. Skal ikke ha smertestillende, derfor jeg har valgt og føde der jeg skal.
Og viktig at jordmor er ok og ha med og gjøre også, det er veldig viktigt!

Pakket fødebag?
 
Nei, ikke enda. MEN har lagt oppi en body & bukse!
 
Utstyr som mangler:
 
Jo, da mangler fremdeles noko ja, senga står fremdeles på Vestlandet. Og noko anna ting.
 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)