Sider

torsdag 25. april 2013

1 års kontroll etter Gastric Bypass unnagjort...(1 år siden operasjon i dag)

Da er det 1 år siden min operasjon, i dag på denne tiden for 1 år siden var jeg kommet på akuttmotakket for og gjøres klar til operasjon! Lå/satt vel i sengen og ventet på og bli trilla på operasjonsstua. Hadde med meg Siren og takk gud for det :)
Snakka med pappa på tlf og husker han sier noe sånt som: "Husk nå kan du ikke spise pinnekjøtt noe mer..." Haha.... Den som spiser det jo det er meg :)
1 ÅR altså, føles ut som det var i går. Året har gått sååå fort..
Har gått ned 53,3 % av overvekta, ved sist kontroll hadde eg gått ned 56 %, men nå er jeg gravid og gått opp 4 kilo. Men som Lene (ernæringsfysologen) sa så kommer kiloene til og gå av igjen etterpå. Og hun syns heller ikke eg trengte og gå mer ned i vekt, men er ikke enig der selv. så skal jobbe beinhardt etter fødsel for og gå mer ned i vekt :)

Måtte først ta blodprøver og hun som tok de sa eg tror ikke eg har opplevd noen gang at en person er her akkurat på klokkeslettet man skal ta prøvene, det er stor sett alltid et min og to før eller etter :p Men eg var der på slaget 09.00 :p
Hele 10 glass med blod tappa hun fra meg, 10 HELE glass. Men er jo ikke sååå store glass det er snakk om så det var ok.

Var jo sikker på og få en sjennepreike etter jeg fortalte jeg var gravid, men det fikk eg ikke. Hu var så snill og koselig at halve kunne vært nok. Så fikk ny time hos ernæringsfysolog om en mnd (ekstra oppfølging gjennom sykehuset der og. Er helt på tampen av svangerskapet, men som hun sa det er jo da babyen vokser mest.
Sa jeg hadde prøvd og prøvd og ringe Aker tidlig i svangerskapet men ikke kom igjennom og til slutt gav opp. Hun skjønte det da.

Siden operasjonsdagen har eg gått ned 23,3 kilo. (siden jeg har gått opp 4 kilo). Tilsammen har eg gått ned 40 fra 1 mnd før operasjon.. Så er fornøyd sånn sett, men ønsker ned minst 15 kilo til.
Og det SKAL eg klare med tiden.
 
Tenkte og legge ut noen før bilder, men orker ikke å begynne og stresse med og finne ledning for og få inn bilder nå (ligger på et album). Så får se om eg får lagt det inn senere i dag eller blir det en annen dag. Har ikke helt tid til det nå, skal snart på jordmorsamtale!
 
Og i kveld kommer mamma & pappa :) *mens jeg er på jobb, men slik er det. Noen må jobbe også, ikke alle som kan ha fri. Hehe*
 
 
Bilde tatt i høst engang!
 
 
 
 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)