Sider

torsdag 16. mai 2013

Uke 33

Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6
dager av svangerskapet.
Vekt: 2100 g
CRL: 29 cm
Full lengde: 39 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammelt. Ettersom det er mindre plass i livmoren, vil ikke fosteret kunne bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillene begynner å reagere på lys. Kanskje kjenner du rytmiske bevegelser – det er kanskje fosteret som hikker!

Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM (Rapid Eye Movement) søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!

Uker på vei:

33 uker
Uker igjen til termin:

7 + 2

Aktivitet innenfra:

En aktiv liten krabat! Merkes godt om dagen.

Utålmodig:

Jo, må vel si det nå etter hvert.,

Babyens leie:
 
Ligger med hode ned ,gjort det lenge nå.

Aktivitet på meg:

Jobber og står i... Så er jeg i aktivitet ellers og.
 
Søvn:
 
Jo, da... Eg sover gjerne en gang og 2 på dagen om jeg har fri og lillemor er i bhg. Ellers sover eg om natta, vokner gjerne en gang eller 2 om natta og.. Men det er overkommelig, ligger ikke så lenge våken om gangen!
 
Kynnere:

JA, det kan du skrive under på!

Vektøkning:

Sist eg vog meg (3 uker siden ca), hadde eg lagt på meg 4 kilo. MEN det er jo ikke jeg i den forstand som har lagt de på meg.. Det er jo baby, fostervann, morkake, litt vann  i kroppen!

Strekkmerker:

Nei :)

Matkick:

Ikke hatt noe den siste uken faktisk!

Humør:
Opp å ned hele tiden.
Tungt?
 
Tungt og tungt... Er dette bekkenet da..

Siste innkjøp:

Vogn.
 
Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke. Skal ikke ha smertestillende, derfor jeg har valgt og føde der jeg skal.
Og viktig at jordmor er ok og ha med og gjøre også, det er veldig viktigt!

Pakket fødebag?
 
Nei, ikke enda. MEN har lagt oppi en body & bukse!
 
Utstyr som mangler:
 
Noen småting mangler fremdeles, enda noen uker på oss og få det i hus :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)