Sider

torsdag 7. februar 2013

Uke 19 :)

Fra 19 uker og 0 dager til 19 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 250 g
CRL: 15 cm
Full lengde: 21,5 cm
 
 
OM BARNET



Fosteret er i begynnelsen av denne uken 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å legges under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.

Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på ett tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minke dramatisk.

Hos gutter dannes testiklene i bukhulen (det samme gjelder jentenes eggstokker), og vil først synke ned i pungen nærmere fødselen. Hos enkelte guttebarn skjer ikke dette før etter at de er født, men så å si alle guttebarn har testiklene i pungen innen ettårsdagen.
 
 


Termin: 6 Juli :)

-Uker på vei: 19 uker
 
-Igjen til termin: 21 + 2  uker
 
-Kjønn: En liten gutt :)  
 
-Navn: Navn er bestemt ja, men det forblir litt tett te brystet enda :) Meget fornøyd med navnet kan eg si :)
 
-Aktivitet innenfra: Kjenner lite enda, men nå ligger og morkaken forann på magen, så det kunne dempe for spark. Men nå begynner eg og vente utålmodig på å kjenne noe der inne fra... Lille gutt, la meg kjenne deg!
-Babyens leie: En svømmer foreløbig.
 
-Utålmodig: Ikke enda nei, kun etter det og kjenne bevegelser og spark der inne fra den lille huleboeren min.
 
-Innkjøp til babyen: Noe klær, og en leke.
 
-Utstyr som mangler: Vogn og litt mer som mangler gitt.
 
-Matkikk: Ridder ost og agurk
 
-Tanker om fødselen:  Må sei eg kvir meg litt til selve fødselen, men lille gull må ut :)
 
 
 
 
 






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)