Sider

torsdag 14. mars 2013

Uke 24 (kor blir ukene av?)

Fra 24 uker og 0 dager til 24 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 650 g
CRL: 21 cm
Full lengde: 29 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 22 uker gammelt. Det begynner å fylle plassen i livmoren, og du kjenner bevegelsene stadig mer tydelig. Balanseorganet sitter i øret, og nå fortsetter ørets strukturer å hardne og modnes slik at fosteret kan høre bedre og holde balansen bedre enn tidligere. I motsetning til hva mange tror, er det ikke stille i livmoren. Fosteret kan høre lyden av mors pust, lyden fra mors hovedpulsåre som ligger like bak livmoren, stemmen hennes og fordøyelsen.

Respirasjonssystemene utvikles for å kunne håndtere pusting av luft, men lungene overfører ikke oksygen til blodet eller tar imot karbondioksid ennå. Dette skjer gjennom morkaken.
 
 
Kjønn:
En liten gutt <3
Navn:
Det forblir hemmelig en stund til.
Uker på vei:
24 uker
Uker igjen til termin:
16 + 2
Aktivitet innenfra:
Han er meget aktiv om dagen.
Utålmodig:
Nei, ikke enda heldigvis. Er vel litt i det tidligste laget og bli utålmodig enda?
Babyens leie:
Han er en svømmer enn så lenge.. Det er vel god plass enda til han.
Aktivitet på meg:
Jobber en del, og er en del ute og går.
Søvn:
Sover som bare det når jeg først sovner. Vokner KANSKJE 1 gang i løpe av natta (og må utrolig nok ikke tisse).
Kynnere:
Ja, det har eg til tide og utide, MEN livmora trener bare til den store dagen.
Vektøkning:
Lagt på meg  ca 700 gram no.
Strekkmerker:
Nei :)
Matkick:
Er knekkebrød med ridder ost og paprika. ( det har det vært noen uker nå gitt)
Humør:
Bob bob bob.... Litt opp og ned.
Tungt?
Hva er det for noe?
 
Siste innkjøp:
Vogn teppe strikket av snille og gode Marit (som jeg jobber med)
Neste kontroll:
1 uke til.
Forventninger til fødsel:
At det går fort og smertefritt (siste vet eg at det ikke blir, men fort håper eg det blir gjort)
Pakket fødebag?
Nei, det er litt i det tidligste laget enda....  Så venter noen uker til før da blir gjort :)
Utstyr som mangler:
Jo, da det mangler nå en del ja....
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)