Sider

mandag 5. november 2012

Reisen til julestjernen......... Skal du se den?

Reisen til julestjernen er en historie som binder sammen de gamle og de unge, en svunnen tid med den nye moderne verden. Flere generasjoner har Reisen til julestjernen som sin viktigste julehistorie og forberedelse til høytiden. Sverre Brandts skuespill Reisen til julestjernen hadde urpremiere andre juledag 1924. Siden den gang har historien om Sonja som jakter på julestjernen blitt spilt jevnlig både i inn og utland frem til i dag, og er en tidløs klassiker.

Moskus Film AS skal, i samarbeid med Storm Rosenberg AS, filmatisere den kjente og kjære historien til glede for nye generasjoner. Regissør er Nils Gaup kjent for blant annet; Kautokeino-opprøret, Håkon Håkonsen og Veiviseren. Kamilla Krogsveen er manusforfatter. Hun har tidligere skrevet manus til Jørgen + Anne = Sant (basert på Vigdis Hjorts bok med samme navn) som har verdenspremiere ved årets filmfestival i Berlin.
Reisen til julestjernen kommer på kino julen 2012, og vil være den første norske filmen The Walt Disney Company Nordic distribuerer på norske kinoer.
 












 
Har vunne biletter til Reisen til Julestjernen, neste søndag kl 13. Og gjett om eg gleder meg til og gå å se den.
En ny versjon av reisen til julestjernen. Den ser så fin ut.
Så forventningene er store til den, så får vi håpe den står til forventningene!
MEN kanskje man blir skuffa når man har sett den gamle filmen så mangen ganger. Det vil bare tiden vise om man blir fornøyd med den eller ikke.
 
Er det noen som vil jeg skal skrive om den når jeg har sett den om hva jeg syns om den?  Jeg gjør gjerne det :)
 

4 kommentarer:

  1. kan du ta den opp for meg?

    SvarSlett
  2. Hehe, det blir kanskje litt vanskelig når jeg sitter på kinoèn ;)

    SvarSlett
  3. du kan bruke filmkamera vel?

    SvarSlett
  4. Bare og beklage, men det gidder eg ikke :) Skal se filmen og kose meg, ikke sitte og ta opp :)

    SvarSlett

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)