Sider

torsdag 27. juni 2013

Uke 39 (NÅ kan du komme UT)

Fra 39 uker og 0 dager til 39 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 3400 g
CRL: 35 cm
Full lengde: 49 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av uken 37 uker gammelt. Det er omtrent like langt rundt hodet som det er rundt magen nå. Livmoren tar opp stadig større plass i kroppen din og andre organer må fremdeles vike. Magesekken og blæren kan føles små fordi livmoren presser mot dem.

Lanugohåret er nesten helt borte, men det kan finnes rester på armer og skuldre ved fødselen. De faller snart av. Fosteret beveger seg så mye det kan, og det kan se rart ut når magen din hopper opp og ned når fosteret hikker.

Hos guttene er som regel testiklene på plass i pungen, men er de ikke det, er det ikke noe stort problem. Det vil rette seg av seg selv innen kort tid.

Hormonnivået til mor har innvirkning på fosteret også, og både nyfødte gutter og jenter kan ha hovne bryster og kjønnsorganer. Noen ganger kommer det også såkalt heksemelk ut av brystene.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!
Men nå har jeg klart og holdt det skjult så pass lenge, så nå får dere søren meg vente til han er ute :)
Nå er det ikke lenge igjen til det blir røpa :)

Uker på vei:

39 uker
 
Uker igjen til termin:
 
1 + 2
 
Aktivitet innenfra:
 
En meget aktiv baby som ligger der inne og ruger.
 

Utålmodig:

JAAAAAAAAAAA............

Babyens leie:
 
Han har festet seg og lagt seg laaangt ned i bekkenet, så er vel kanskje tidsspørsmål for når han kommer. Selv om det fremdeles kan ta sin tid. Det vil tiden vise.

Aktivitet på meg:
 
Jo, da er jo i aktivitet stort sett hele tiden. Må jo det.
 
Søvn:
 
Ka er det for noe? Sover noen timer på natta, så ligger jeg våken noen timer... Kjempe kjekt skal eg si deg...
Så når jentungen vokner da, ja da er hu mor dau trøtt.. Men men, det går det og :)
 
Kynnere:

JAAAAA, og det kan du trygt sei!
Det er i full trening til fødselen for og si det slik!
Så nå kan det bare komme skikkelige rier for min del....

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet (en liten stund siden jeg veide meg sist)
 
Strekkmerker:

Noe er kommet, men det meste er gammalt fra forje svangerskap! Så jeg klager ikke.

Matkick:

Brødskive med eple på.. NAM!

Humør:
 
Ingen kommentar!
Tungt?
 
JAAAAAAAAAAAAAA!

Siste innkjøp:

Dyne til vogn og seng, sengetøy.
 
 Forventninger til fødsel:

At eg får føde i badekaret som eg vil.
 
Pakket fødebag?
 
Nå mangler kun toalettsaker.
 
Utstyr som mangler:
 
Mangler kun badebalje & stellematte no TRUR eg.
Fått kjøpt inn litt ting i dag.
 
io

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)