Sider

torsdag 20. juni 2013

Uke 38 (SNART i mål)

Fra 38 uker og 0 dager til 38 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 3200 g
CRL: 34 cm
Full lengde: 48 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 36 uker gammelt. Håndgrepet blir fastere, og fosteret reagerer tydeligere på lys og lyd. Kroppen er rund og lubben. I tarmen finnes det nå en betydelig mengde mekonium, også kalt barnebek, som vil utgjøre barnets første avføring og fylle den første bleien kort tid etter fødselen.

Hodet ligger som regel ned og er gjerne festet i bekkenet. Det er så trangt i livmoren nå at armer og bein er trukket nært opp til kroppen.

Skjelettet blir stadig hardere, men ikke alle beina i kroppen vil være solide ved fødselen. I hodeskallen er det små åpninger for at hodet skal kunne tilpasse seg fødselskanalen. Hodet kan kanskje se litt merkelig ut like etter fødselen, men vil få tilbake sin vanlige, avrundede form etter kort tid.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!
Men nå har jeg klart og holdt det skjult så pass lenge, så nå får dere søren meg vente til han er ute :)

Uker på vei:

38 uker
 
Uker igjen til termin:
 
2 + 2
 
Aktivitet innenfra:
 
Tror han prøver og ommøblere hele systemet der inne til tider!
Bor en liten alien der inne :p
 

Utålmodig:

Treng jeg og svare??
Tror svaret er veldig klart.
Jeg vil se han NÅ!

Babyens leie:
 
Han har festet seg :) 

Aktivitet på meg:
 
Gått ut i permisjon nå, så litt mindre aktiv har jeg vært denne uken.
Pga sjukt barn også, så har vært en del hjemme. Så gleder meg til og få komme meg ut og gå tur igjen skikkelig :)
 
Søvn:
 
Er trøtt om dagen ja, men hva kan man forvente når fødselen nærmer seg såå med stormskritt...
 
Kynnere:

JAAAAA, og det kan du trygt sei!
Det er i full trening til fødselen for og si det slik!

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet (en liten stund siden jeg veide meg sist)
 
Strekkmerker:

Noe er kommet, men det meste er gammalt fra forje svangerskap! Så jeg klager ikke.

Matkick:

Brødskive med eple på.. NAM!

Humør:
Ikke til og klage på... Tror jeg...!
Tungt?
 
Ja, nå er det tungt. Så varmt i tilegg, så gleder meg til og få det overstått nå.

Siste innkjøp:

Klær & en sutteklut.
 
 Forventninger til fødsel:

At fødselen går fort og fint.
Vil ikke ligge alt for lenge med rier, men det får man ta så det kommer :)
 
Pakket fødebag?
 
Nesten ferdig.
 
Utstyr som mangler:
 
Mangler noen småting, lønna, feriepenger og skattepengene kommer neste uke så da får en tatt siste rest.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)