Sider

torsdag 13. juni 2013

Uke 37 (kan han ikke komme nå da?)

Fra 37 uker og 0 dager til 37 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2950 g
CRL: 33 cm
Full lengde: 46 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.

Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!
Men nå har jeg klart og holdt det skjult så pass lenge, så nå får dere søren meg vente til han er ute :)

Uker på vei:

37 uker
 
Uker igjen til termin:
 
3 + 2
 
Aktivitet innenfra:
 
Tror han prøver og ommøblere hele systemet der inne til tider!
Bor en liten alien der inne :p

Utålmodig:

Treng jeg og svare??
Tror svaret er veldig klart.

Babyens leie:
 
Han har festet seg :) 

Aktivitet på meg:
 
Permisjon fra i morgen av :)
Ute og vandrer ofte :)
Huset blir rengjort til lillegutt skal komme, så er en del i aktivitet ja!
 
Søvn:
 
Våken, men er trøtt og.... Begynner jo og nærme seg med stormskritt :)
 
Kynnere:

JAAAAA, og det kan du trygt sei!

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet (en liten stund siden jeg veide meg sist)
 
Strekkmerker:

Noe er kommet, men det meste er gammalt fra forje svangerskap!

Matkick:

Ikke noe spesielt nå.

Humør:
Ikke til og klage på... Tror jeg...!
Tungt?
 
En smule sliten ja. Magen er i veien over alt hvor jeg går nå!
Og det og gå opp i leiligheten er en maraton reise jo, bor i 3 etasje uten heis. Og må ha en 3-4-5 pauser i løpe av den turen der. Så en smule tungt ja.

Siste innkjøp:

Klær.
 
 Forventninger til fødsel:

At fødselen går fort og fint.
Vil ikke ligge alt for lenge med rier, men det får man ta så det kommer :)
 
Pakket fødebag?
 
Jo, har begynt no :) Men er ikke ferdig, og kjenner jeg meg selv rett blir den nok ikke ferdig før riene er i gang :p
 
Utstyr som mangler:
 
Mangler litt, men ikke mye... Vente på feriepenger, lønn og skattepenger :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)